Przejdź do głównej zawartości

odpływ

Dobra. patrzysz sobie gdzie Ci najłatwiej poprowadzić odpowietrzenie- z racji tego że prowadzi pod dach najlepiej ten najbliżej ściany szczytowej. W takim układzie ten będzie Twoim głównym. Jak wyjdziesz poniżej głębokości przemarzania, to na bank nie zamarznie. Jak powyżej, to teoretycznie może zamarznąć, ale w praktyce chyba rzadko się to zdarza (bo jednak rury mają spadek i ta woda płynie, a nie stoi). Przy -20 przez kupe czasu w tym roku na głębokości ok 30 cm była temp. min. -2oC więc łatwo sie domysleć jak to bedzie np. na 50 cm w rzeczywistości- nie zamarznie. Granica zamarzania- jakieś -60 cm- pomyśl sobie na jakiej głębokości musiałbyś zabudować szambo/osadnik aby rura była w jego najwyższym http://pogotowie-wodociagowe.pl punkcie? 20 - 25 cm pod ziemią wystarczy. Tam woda nie stoi tylko płynie. I nie jest to woda. Widziałeś aby komuś szambo zamarzło? (nieużywane, albo zawierające jedynie wodę z pralki i zmywarki- tak, zdarzają się takie w rodzinach bezdzietnych, przy 2 pracujących osobach po 14 godzin na dobę...). Więc jeśli będziesz siadał na kibelku regularnie, to się nie martw niskimi temperaturami. W dodatku jeżeli rura do szamba będzie "głęboko"a szambo daleko to potrzeba wyższego szamba ( w dodatku wszystkie kręgi powyżej wlotu ścieków będą nie użyteczne). Znam przypadek że odpływ zamarzł i wszystko znalazło się w garażu. To przydarzyło się dwojgu starszych ludzi i zanim pokapowali co jest grane to garaż pływał w fekaliach. Ja u siebie ogaciłem grubo wełną odpływ do szamba. Nie kosztuje wiele roboty ani kasy a sprzątanie szamba lepiej zostawić "specjaliście". Jak widać w tekście powyżej wszystko znalazło się w garażu. A więc tam rura uległa uszkodzeniu ( inaczej fekalia nie wypłynęłyby, gdyby zamarzła w gruncie, wszystko wylałoby się w łazience, po prostu przestałoby spływać). To brzmi prawdopodobnie. Sam mam w najpłytszym miejscu 30 cm. Na szczęście do szamba jest 3 mb. Nawet w największe mrozy, pokrywa pierwszej komory nigdy nie zamarzła ( zawsze widać beton, mimo że śniegu dookoła dużo) Prawdopodobnie to chroni mnie przed nieszczęściem. - wc rura fi 110 (na końcu rury dodatkowe odpowietrzenie) - wanna , prysznic , umywalka, kratka sciekowa rury fi 50 Czy można podłączyć to wszystko do rury od WC czy osobno do pionu ?? Kuchnia to zlew i zmywarka. Rury fi 50 a połączone razem fi 110 póżniej do tego samego dołączona jest pralnia (syfon od pralki i kratka sciekowa) oraz umywalka z kotłowni. Wszystko to wpada do pionu 160 ponieważ mam w planie POŚ i takie ma wejscie. Poza tym kiedyś w planach mam poddasze i tam tez pewnie bedzie łazienka. Pion główny będzie zakończony wywiewką ponad dach. Proszę o jakąś radę. Nie mam doświadczenia w projektowaniu takich instalacji a z racji skąpych środków chciałbym wykonać ją sam. Myślę ze potrafię. Jak się domyślam garaż był nieogrzewany, a poza tym w rurach fekalia stały- normalnie w rurach jest tylko powietrze, fekalia spływają na bieżąco...) Garaż był ogrzewany. Gdy zamarzł odpływ wszystko co płyneło z góry (łazienka, kuchnia) wylało się nieużywanym odpływem umywalki. Korek z lodu został przepchnęty do szamba. Nie wymyślam!! I właśnie to miałem na myśli- czynniki inne niż temperatura. U siebie mam do rury 45cm.(jak wychodzi z budynku) i potem leci coraz niżej........powinno być ok. Przezież ścieki to nie wode i nigdy nie stoi.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

tymczasowe

Jak wynika z zestawienia ministerstwa zdrowia, szpitale tymczasowe w Polsce, które zostały utworzone z myślą o przyjęciu ok. 6 tysięcy pacjentów, hospitalizowały przez kilka miesięcy jedynie niewielką liczbę osób chorych na COVID-19. http://louisvuittonoutletstore.webgarden.com Tym samym, według stanu na koniec stycznia, koszty leczenia jednego pacjenta w takiej placówce wynoszą ponad 250 tys. złotych. Koszta podzielić do spłaty dla tych co glosowali na PiS +doliczyć do tego koszty Sasina za wybory + kasę na TVP i Rydzyka! Zbierze się niezła sumka która wróci do kasy i nie trzeba będzie podnosić podatków!Według oficjalnych danych z Kancelarii Premiera budowa szpitali tymczasowych w Polsce pochłonęła już ponad 536 milionów złotych. Oficjalne dane obejmują jednak koszt adaptacji ok. 20 placówek. A szpitali utworzono 39. Spośród nich aktywnych jest obecnie 17 a pasywnych 22. Realne koszty są więc znacznie większe.Powiedz mi, po co jest ten Szpital Narodowy? - Właśnie, po co? - Otóż ...

bliski wschód

Równie dobrze powinniśmy uważać (i jest mnóstwo takich w naszym kraju), że ,,nam się należy” od Niemiec i Austrii oraz Rosji za okupację i zniszczenia wojenne, od Wielkiej Brytanii i Francji oraz USA za zdradę w 1939r i 1945. Teoria winy – bo to kolonialne mocarstwa stworzyły ten problem – sztucznych państw na Bliskim Wschodzie (i w Afryce) ma się zupełnie dobrze po lewej stronie politycznego spektrum. Podobnie jak ,,teoria upokorzenia” świata islamu przez Europejczyków. Obie są zupełnie sprawnie wyzyskiwane przez świat islamu. A co te kraje zrobiły by poprawić swój status? Co zrobiły by przełamać swoje ograniczenia? Nic. Ci co mają szczęście mieć ropę za pieniądze z niej konserwują średniowiecze u siebie (to dopiero będą roszczenia jak się ropa skończy), ci którzy jej nie mają mają pretensje do świata. Symptomatyczny jest los Palestyńczyków wypędzonych przez Izraelczyków z Palestyny – w żadnym kraju osiedlenia nie stali pomimo 50? 60 lat przebywania ,,swoimi” wszędzie są OBCYMI. Obawi...

bez kasy się nie da

Straszycie ludzi bzdurami, co chwile wyświetlają się na tym portalu durne reklamy, jakiś kiepskich gierek mobilnych, sklepów odzieżowych. Tak samo w radiu, RMF FM przynajmniej kilka dni nie będzie dosłownie truć ludzi, tymi durnymi reklamami Media Expert z parą idiotów, którzy uważają, że Święto Niepodległości jest mniej ważne od przecen tego marketu. Tak samo z tym Covidem. "Bez ludzi zdolnych można się obejść. Potrzebni są tylko posłuszni" czy to nie podsumowanie wiadomo czego Wspaniały rząd, bądźcie choć trochę obiektywni, dba o polaków i ich zdrowie wprowadził podatek cukrowy a teraz dba o reklamy, więc wprowadził następny podatek!Reklamy zalewają rzeczywistość i powinna być jakaś kara. Najlepiej wysoka kara pieniężna. Płatny Canal+ nie dość że bierze haracz od reklamodawców to jeszcze co 15 minut daje 5-7 minut reklam. To skandal. Niech Wawa wylaczy sie cala wlacznie z ratuszem, zagr media znalazly sobie eldorado w PL, a teraz tylko krytykuja i protestuja. Niech wracaja ...